Pages

Thursday, December 24, 2009

- Malang Sungguh -

As'salamualaikum..selamat sejahtera...

Rasa dah nak tahun baru  jadi aku rasa ini ada la entri aku yang terakhir bagi tahun 2009..banyak kenangan aku dalam tahun ni..suka duka pahit manis semua itu lumrah ada setiap manusia juga termasuk diri aku sendiri. kenangan yang paling manis bila aku lepas konvo pada bln 11 ari tu..alhamdulilah..sentiasa aku mengucap kan ALHAMDULILAH setiap kejayaan yang aku kecapi..kenangan manis yang seterusnya bila mendapat cinta dari 'dia' untuk yang pertama..kedua juga yang terakhir walaupun tidak bersama nya lagi..mm~

kenangan yang paling pahit...tetap juga terjadi walaupun tidak di ingini...'Malang Tidak Berbau' napa aku buat ayat cam tu..misti korang berfikir ayat ni kan..KEMALANGAN..1 ayt ni yang semua orang tak suka..sapa nak kemalangan ini terjadi walaupun kita sentiasa berhati-hati tetapi takdir dah menentu kan kita kemalangan pada hari tu juga...kemalangan jalan raya berlaku sebab apa? sebab pemandu dia cuai atau ada somthing yang menganggu si pemandu sampai dia tidak boleh menbalance kan kenderaan yang dia bawa..panjang pulak intro aku ni...citer selanjut nya kat bawa ni...

Kelmarin aku ada ujian bertulis..ujian apa ada ler..ujian tak bepa penting tp tetap juga hadir..napa aku cakap tak penting sebab ramai2 yang hadir cuma sorang saja yang terpilih..dan aku rasa aku tak kan kena pilih.. naluri aku kuat mengata kan tidak [cewahh yela tu naluri leh caya? jangan caya]..dah lupa kan hal ujian yang tak penting..lepas jer aku selesai ujian bertulis aku dan kawan aku lagi seorang plan nak g makan..nak tengahhari lapar oo dari pagi tadi tak makan tp tengok minyak dah tinggal 2 bar..kitaorang g station minyak  yang berhampiran..adoi boleh tahan hampir juga la sampai minyak dah tinggal 1 bar ish3 naseb baik sempat sampai kalau tak ada juga kena guna tenaga nak tolak kete g station..

Lepas jer beli minyak/isi minyak kami on the way nak g makan..sebelom sampai kt restorant tu aku tido la jap..ngantok..tak tau la napa aku ngantok time tu padahal aku tido awal sebelom esok nya ujian selalu tido lewat tapi almaklum esok nya tu ujian..hikhik..aku tak tau cam ner my frenz bawa kete n apa punca nya sebab aku memang dah tido n tak sedar..tp bila kawan aku kejutkan ngan jeritan batinnya~ hihi ngan jertian yang kuat sebelah tu boleh pekak telinga d buat nya..sedar2 jer kete dh cam ular..tak tentu arah..aku nampak dia nak menggelak kete last2 dia pusing kiri telanggar pokok..yang teruk bahagian kri..side aku tu..aku sempat la tnya dia sebab aku ngan dia pun masih sedar..

aku : weii macam mana ko bawa keta nee..adoiii ko tido ka...?
alim : aku inda tahu..barangkali jua aku tetido..aku buka ja mata liat keta dapan stop atu yang aku pusing sabalah kiri...
aku : kalau ko ngantok napa ko inda cakap awal2..biar aku saja bawa keta..

Sempat juga aku memenangkan diri aku dan terus blame dia..naseb baik la tu keta dia bukan keta aku..kalau tak abes la kena marah...kami dua kena antar g hosp. buat rawatan kecemasan...aku  cedera bahgian pala dan tangan sebelah kiri..tangan masuk kaca tapi kaca dh di kuar kan..ada 12 jahitan..dan pala ada 3 jahitan..alhamdulilah tak siyes..kawan aku pulak cedera kt pala bepa jahitan tu aku tak tau..tp smua nya selamat yang tak selamat nya kete konfem tak selamat...hihi

So pada semua dan termasuk aku juga yang bawa kete berhati-hati d jalan raya..sebelom memulakan perjalanan berdoa la dlu...kalau ngantok pasti kan jangan bawak kete..dan jangan lupa pakai safetybell..penting tu...hihi..ok chow dlu..

p/s: buat entri ni pala masih bedenyut-denyut...badan rasa sengal-sengal...ada kah ini rasa nya lepas kemalangan...?

8 comments:

Cik Yaya said...

sbr la eh..

..::MieZan::.. said...

yup sentiasa b'sabar ngan apa yg di takdir kan..thnkz..hihi

Cik Azz said...

adoii.....

lagenda said...

Salam Ziarah....

Selamat berkenalan

..::MieZan::.. said...

KAK AZZ ~ adoii...hihi

..::MieZan::.. said...

LAGENDA ~ wasalam..makasih singgah ke blog aku..
selamat bekenalan juga..=)

Ieqa Swetluv said...

ish3... camne la bawak kete kawannye ni..

..::MieZan::.. said...

IEQA ~ ntah la..selalu dia bawa ok jer tp tak tau ari tu dia nk cari malang kot..yg malang mie dia tak..tp smua ok la hihi

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥