Pages

Friday, December 18, 2009

- Rahsia =

Apa nak jadi ngan aku ni...lain yg aku cari lain plk yg aku buat..aku sebenarnya nk cari bahan tuk ujian aku hari rabu ni tentang pergigian..macam2 website aku buka kt google ni..tentang pengertian gigi..jenis2 gigi..ada la 2 3 bahan aku dapat tp rasanya lom cukup lagi..sambil aku mencari sambil tu juga aku baca blog org tu yg aku cakap td lain yg aku cari lain plk yg aku buat..tp tak slh kn saja nk melapangkan otak n nak mencari pengetuhan..hikhik

Ada 1 blog ker artikel ni yang aku baca tentang rahsia..haa rahsia pe? hhihi..rahsia hati..ea bkn2 tu tajuk citer drama..rahsia gigi kan aku tgh cari bahan pergigian..gigi ni smua org tau gigi ni ada mcm2 bentuk kn..ada gigi jarang..gigi jongang..gigi tak tersusun...klu nak tau gigi2 ni juga mampu merungkapkan rahsia peribadi sendiri..nak tau..tgk kt bawah ni ↓↓↓↓↓

Jarang dan kecil.

Mereka yang memiliki bentuk gigi sebegini dikatakan suka menilai diri orang lain. Pasti ada saja yang kena pada pandangan mata mereka. Tapi yang tak syoknya, dia sibuk menilai orang lain tapi tak suka orang lain menilai atau mengkritik dirinya! Tak patut! Selain itu, dia juga sukar mengalah! Tapi kadangkala mengalah itu perlu. Apatah lagi kalau memang kamu yang bersalah.Beralah sajalah!

Bersaiz sederhana dan rata .

Cantiknya gigi dia . Teratur sekali dipandang, macam gigi palsu pulak. Tapi gigi original tau. Agaknya apakah kriteria mewakili bentuk gigi seperti ini? Orang yang memiliki bentuk gigi sebegini adalah seorang yang  baik hati dan suka menolong. Bak kata orang, ringan tulanglah. Kalau ada  yang minta bantuan, pasti tak dikecewakan. Sebenarnya mereka ini ingin sentiasa membahagiakan orang lain. Boleh juga mereka tumpang gembira. Untungnya dapat kawan/ kekasih macam mereka ni kan?untung badan la sapa yg dpn org mcm ni..

Besar dan jarang .

Aduh! Rupanya orang yang bergigi besar dan agak jarang jaraknya antara satu sama lain ini bersifat iri hati dengan kejayaan orang lain. Tak elok macam tu. Itu kan dah rezeki mereka. Buat apa nak dengki. Menyakitkan hati kamu saja. Lebih baik kamu belajar untuk terima kenyataan dan jangan asyik  nak berdengki. Selain itu, sifat negatif kamu juga, seorang yang keras kepala. Mulalah tarik muncung 44 inci kalau tak diikuti kemahuan. Tapi awas, mereka ini sanggup melakukan apa saja demi memastikan apa yang dikehendaki itu diperolehi. Bahayanya! Sebagai kekasih/teman mereka, kamu harus berbanyaklah bersabar dengan sikap mereka itu apatah lagi dengan sikap manja yang dibuat buat tu. Erk! Gelemannya!

Jongang dan kecil.

Mak oi! Jangan ingat semua orang yang gigi ‘ke depan’ tu tak cantik . Adajuga yang masih kelihatan manis dan cantik. Apapun, apa pula maksud pemilik bentuk gigi ini? Sekiranya giginya berbentuk agak jongang dan kecil, bermakna dia masih lagi bertolak ansur dengan orang lain. Maknanya keras kepalanya itu bertempat dan masih boleh dibawa berunding. Kata orang tu, dalam keras ada lembutnya!

Jongang dan besar .

Fuyoo! Benteng pertahanan kena kuat dan kukuh. Banyaklah bersabar kalau ada teman/kekasih seperti mereka ini. Menduga iman sungguh! Kamu haruslahkena banyak bersabar dan tahan saja dengan mulut celupar mereka tu. Merekajuga mudah mengeluh dan tak pernah puas hati dengan apa yang telah dimiliki. Sikap itu ada positifnya kerana mereka mudah menempa kejayaan dan akan sentiasa berusaha untuk menjadi yang terbaik. Selain itu, mereka ini agresif orangnya dan ringan tulang!

Tidak tersusun .

Kadangkala tengok orangnya memang cantik. Tapi bila dia tersenyum menampakkan giginya yang tak begitu rata dan sekata, mengurangkankecantikan yang dimilikinya itu. Namun kata orang, biarpun giginya tak cantik tapi hati budinya ‘cantik’. Usah kerana tengok gigi tak cantik maka ingat perangai pun tak berapa cantik juga. Mereka ini merupakan teman bicara yang amat memahami. Tidak rugi menjadikan mereka ini sebagai  tempat meluahkan hati kerana mereka sentiasa mendengar dan memberi nasihat. Mereka juga berpengetahuan luas biarpun sikapnya kebudak-budakan kadangkala merimaskan. Selain itu, mereka juga pandai membahagiakan orang lain.

Seolah masuk ke dalam.

Bila diperhatikan, struktur giginya seolah ‘ke dalam’ sikit. Ia menandakan bahawa mereka seorang yang pemalu dan suka menyembunyikan sikap sebenar diri mereka tapi mereka agak pasif. Selalunya mereka ini bersikap pendiam dan tidak begitu pandai bergaul dengan orang lain. Selain itu, mereka juga cukup pandai menyimpan rahsia kecuali kepada orang yang benar-benar telah meraih kepercayaan mereka.


 Kecil dan tersusun.

Selalunya berwajah keanakan dan tampak semakin menarik dengan gigi yang kecil dan tersusun indah itu. Mereka yang memiliki gigi sebegini dikatakan suka menolong orang dan boleh dipercayai percakapan mereka. Aduhai! Beruntungnya mereka yang memiliki kekasih seperti ini kerana mereka seorang kekasih yang hebat!

Itu la rahsia2 nya..ada kah rahsia2 kt atas ni serupa ngan peribadian kamu..tepuk dada tanya selera...jgn tepuk kuat2 nnt lebam..hihihi..apa2 pun kebersihan gigi kena la jaga..jgn d pandang remeh hal cam ni..klu muka cun/ensem tngkap leleh..bila tgk gigi...hancus...tak cun tak ensem..so jaga la gigi..



"gigi sihat senyuman menawan"..senyum2 sokmo la..hihi



 _______________________________________________________

p/s: rasa nya smua org dh tau artikel ni kan..so aku just nk share jer ngan smua org..senyum =)

8 comments:

++***hana zaty**++ said...

waahhh...kamu ni dentistry kah??ngee~~`

zella y said...

org ckp aku mempunyai gigi yg kecil dan tersusun...ahaks!

..::MieZan::.. said...

hana zaty~ haha..bkn la..tp ada apply keje cam tu dpt ker tak tu tak tau la..hikhik

_____________________________

"gIgi SihAt senYumAn MenaWan"

..::MieZan::.. said...

zella~ org ckp ea..cantik..senyum sokmo la..hihii

_____________________________

"gIgi SihAt senYumAn MenaWan"

Ieqa Swetluv said...

x suke kalo cite pasal gigi..huh~

..::MieZan::.. said...

ika~ ok ..just ignore it

_____________________________

"gIgi SihAt senYumAn MenaWan"

Unknown said...

assalamualaikum elm3...hang kasilah colgate kat pakcik tuh..kesian gile aq tengok.....kahkahkah

..::MieZan::.. said...

DETEKTIF CYBER ~ tu la aku pun kecian..dh bg colagte total..fresh n white pun dh bg..tak b'kesan..ada idea tak nk kasi gigi pakcik tu b'sinar?..hikhik

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥