Pages

Tuesday, December 15, 2009

- Kes Rajin Baca Blog Orang -

Semalam susah sikit aku nk tdo..kerana aku tgh sakit pala..klu tdo pun bila bgn konfem2 sakit pala juga..dari aku tak wat pe..aku stat blogwalking..jln2 cari blog sapa2 ntah..ni bkn kes borink ni kes rajin [rajin la sgt..hihi]..



Blog yg aku singgah smlm entri dia PUTUS CINTA?? [adehh pg2 buta aku bc blog putus cinta] blog ni dia menerangkan mcm mn nk melafazkn ayt putus cinta [ ayt cam ni pun ada ]...setengah org n temasuk aku mmg susah nk melafazkn ayt ni sekurang-kurang nya kita ada keyakinan diri bkn pe kita tak nk dia teluka..kecewa n sebagai nya ngan apa yg kita lafaz kn tu nnt..tp klu org yg ckp nk bgtau putus cinta tu senang tu mmg betol2 tak ada prasan langsung time dia b'cinta..ish3....

Jadi pe yg aku bc lam entri tu n dr pengalama aku juga..1stly korang kena ada sebab napa korg nk putus..klu nk putus misti ada sebab kn n byk sebab2 kita putus cinta betol kn..2ndly korang kena tegas dan ada keyakinan diri bila nk bgtau kenapa korang nk putus klu tak ada keyakinan diri baik blah jer tp tak elok la wat cam tu kn cian kt pasangan kita "ilang tnpa berita"..seterus nya bila korg dh terangkn kenapa n mengapa..mayb cinta korg kt dia dh tak ada dan jangan korang mengucapkn ayt putus cinta biarla dia sendiri yg mengucapkn nya dlu kecuali korang tak ada cara lain baru la korang betersus terang make sure perasan dia korang kena jaga juga jangan selfish tak ingat perasan org...bila hubungan korang rasmi or tak rasmi putus jgn la d anggap dia tu musuh..anggap la dia sahabat tanpa cinta..org penah cakap sahabat kekal dari cinta..so anggap la cinta yg lepas tu sebagai pengalaman tuk cinta seterus nya...cari la cinta sampai korang dapat cinta sejati..."berilah peluang kepada orang yang layak menerimanya...bukan bg mereka yg tak tahu menghargi" [ayt ni aku amek dr blog org juga..cam byk blog jer aku singgah]

Dan 1 entri yg aku baru baca pg td..entri DOA CEPAT JODOH :-

Bedoa dan memohon petolongan kepada Allah itu ada la senjata baik org mukmin...mencari pasangan hidup mmg susah kena ada hati dan perasan jadi guna kan la akal fikran yg dh di beri tuk pertimbangkan supaya kita tidak salah memilih dan menyesal di kemudian hari...

P/S : lagu meraung aku pasang time aku wat entri ...baru ada feel wat entri cam ni..hikhik

8 comments:

ariff said...

topik bagus.

..nOj.. said...

waaahh doa tu kena amal2 selalu tu... baru la dekat dekat jodoh... hahaha

..::MieZan::.. said...

arifff...thnkz..share2 topik jer ni..hihi

..::MieZan::.. said...

..nOj..hihi..amal kn lepas solat..moga2 dekat jodoh..Amin

zella y said...

wah...topik yg bagus..
nk amalkan la doa ni selalu supaya cpt bertemu jodoh ahaks!

..::MieZan::.. said...

zella ~ amalkn la selalu...klu tak hafal jawi dia..rumi pun bisa..hope b'temu jodoh la kalian2 smua temasuk aku..hikhik [tetbia jer ckp indon...]

Cik Chuie said...

xsuke putus cinta.heh

..::MieZan::.. said...

a'ah..smua org tak suka..aku pun tak suka tp tepaksa putus nk wat cam ner..selalu org ckp "tak ada jodoh"..hihi

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥