Pages

Monday, December 7, 2009

~MATI HIDUP SEMULA~


Pernah merasa mati hidup semula tak? mungkin ada yg penah mungkin ada yg tak. Sbb apa aku tnya soalan ni kerana aku penah merasa nyer sendiri. Ari tu aku ada traning b'lari sampai suatu tmpt yg telah d tetap kn. Kt sana ada bukit so kena redah jer la arahan la kata kn tak ikut nnt sesat..hikhik..Bukit tu tinggi tak la juga boleh la. Smbil2 aku b'lari tu aku rasa lain mcm jer penafasan aku..rasa dh mula letih n sesak nafas perghh semput aku dh menyerang. Naseb baik ubat aku ada bawak tp ubat tu cam tak b'kesan plk bekali2 sedut tak juga reda nyer masih juga aku sesak nafas. Nyawa aku cam dh jd nyawa2 ikan dh rasa stgh bdn jer. Bila dh jd cam ni mcm2 la ada lam otak ni.."apa nk jd ngan aku" "ingat fmili" lastly aku t'ingat "dia" tak tau la cam ner aku leh ingat dia pastu rasa lam bepa minit kot tak ingat sgt aku dh mula tak sedar kn diri. [time ni dunia aku dh gelap..]

Lama bepa jam..apa yg fmili aku bgtau la, aku tak sedar kn diri around 3 4 jam kot. Sedar2 jer aku kt hosp. perghh syukur alhamdulilah aku masih hidop..aku ingat kan aku dh xada astagfiruallah simpang malaikat 44. Orang yg paling riso time ni ofcos la my mother [ibu mn tak riso klu fmili dia tejd apa2]..apa tak nyer mama aku tak benar aku join traning ni tp aku degil aku masuk juga ni..ini la balasan org yg degil kn ish3. Aku kt hosp. 3 ari jer td pg aku kuar sebenar nyer doc. lom benar kn aku kuar tp aku paksa juga doc. tu [degil la kata kn hikhik] so nk tak nk doc. benar kn juga..hihi..Ingat bes ker dok kt hosp. lama2 borink oo..aku yg dok melawat ayh aku kt hosp. dlu pun dh rasa borink lam bepa jam jer aku dh balik ini kn lg yg dok kt hosp. b'minggu2..huhu..btw thnkz doc. singh yg b'kumis tebal bila b'ckp pala ada geleng2 ngan aku2 sekali teikut haha...juga to nurse2 thnkz alot. 

Skrg aku dh kt umah rasa nyer aktiviti sama jer kot..ngadap comp. tgk movie apply keje..tp borink la tak leh nk men sukan yg berat2 especilly bola..jogging nk kena belari smua tu adehh..klu lelah ni leh d kawal time jogging..men bola ok juga klu cam ari tu nyawa2 ikan tak nk aku kuar masuk hosp. nnt famous plk muka ni kt hosp. muahaha [prasan jap]..haa ngan kuasa degil aku lntak pe nk jd jd la..ok that olz i can remember..2 3 ari kt hosp. mn la nk ingat smua..lg2 aku ni cpt lost idea..hihi

 p/s: Syukur alhamdulilah aku masih d sambung kan nyawa tuk aku terus kan kehidupan yg mencabar kelak.

4 comments:

Ieqa Swetluv said...

sabarlah...setiap yg berlaku pasti ade hikmahnya.. lepas ni kne hati2.. jaga diri baik2.. n jgn kesihatan.. jgnla wat family susah hati ya.. =)

..::MieZan::.. said...

insyaallah...apa2 pun thnkz... :)

qishie said...

ni usop kan?


ko apesal sampai pengsan weh?
tak cukup gula dalam darah ke?
or asma?
or else?

..::MieZan::.. said...

aku helmi hakim a.K.a usop a.K.a mie a.K.a akem..haa tgk byk nm aku ada..hikhik

psl d takdir kn aku pengsan time tu..gula dlm darah ok..cuma asma jer..aritu aku traning b'lari tu yg asma aku dtg..hikhik

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥