Pages

Sunday, December 13, 2009

- Apa Nak Jadi Ngan Diri Aku Ni -



hmm aku tak tau nk tulis cam ner pemulaan entri ni..mcm2 ada lam otak aku..lam hati aku...1st aku epy sbb pe aku borak ngan "dia"... dh bepa ari tak borak [sengal tol aku ni] senang bila aku dh luah kn prasan rndu aku kt "dia" [sekadar jer kn]..sedey cos aku tau jawapan dia n dia ttp ngan jawapan dia [naseb bdn]..borink bila dia out cam tu jer [haii naseb ko la mie]..mcm2 la pendek citer..dan jap td aku betarung nyawa sbb asma aku menyerang lg..rasa takut pun ada ni sbb pe aku jap td ada bc 1 entri dr blog kwn sbb penyakit asma ni..ASMA BOLEH MEMBAWA PADA KEMATIAN [lebih kurg cam tu kot] bila baca entri ni ilang semangat aku tp entri ni mmg betol..rasa nyer d ujung2 kehidupan jer..tak payah jauh2 sbgai contoh..my grandma meninggal pun sbb asma dan lepas ni....hnya tuhan saja yg mengetahui...

bebalik pd keadaan aku td..aku tak tau nk wat cam ner..1 bende pun aku tak leh buat ni kn  lg nk b'nafas yg ssh nk lepas [org yg senasib ngan ku jer tau rasa nyer..lam pala cuma ingat "mati" jer] tnpa rasa lengah aku amek ubat cam biasa aku sedut la..rasa cam tak b'kesan jer..nk tak nk aku sedut juga ntah dh bepa kali aku sedut pun aku tak ingat...lam bepa minit pastu kt dada aku ada rasa kelapanagan tp nafas aku msh ada rasa tesekat2 sikit ye la baru nk sambung nyawa la kata kn tp aku tak tau napa asma aku td dtg..sbb sejuk kot..time aku wat entri ni kt luar tgh ujan..automatik aku rasa sejuk...ye la asma ni alah pada kesejukkn..bila sejuk dan masuk ke dlm sistem penafasan asma boleh menyerang lg2 time ujan ni..adehh...tp bila d ingat2 balik aku rasa minyak..minyk ni pun slh 1 dr alahan pada asma..ntah la..apa sbb nyer jnji aku leh benafas kembali..alhamdulilah...

p/s: tak slh klu kita ingat "mati"..tp idop ari ini kena terus kn..peace (",)

2 comments:

miranasib said...

salam...
moga tabah dalam menghadapi setiap dugaan dan musibah..
ketahuilah bahawa dugaan/musibah yang diberikan adalah petanda Dia sayangkan dan tidak melupakan kita..
berlapang dada dalam setiap ketentuannya..insyaAllah,pasti tenang menghadapinya..
wallahulam..

..::MieZan::.. said...

wasalam..thnkz ngan advise tu...
insyaallah aku akan hadapi smua apa yg belaku =)

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥