Pages

Saturday, December 19, 2009

-Menangis Is Cry -

MENANGIS!!!...sapa tak penah menangis?? smua orang lam dunia ni tetap akan menangis tu ada la fitrah manusia...baik pompuan baik lelaki..tua muda..kanak2 [ofcos la kn..kecik2 mereka dh nangis mcm kita dlu2..hikhik] kecuali org yg tak ada perasan jer yg tak kan menangis pendek citer  hati batu [ego tinggi sgt tu...pirahhh]..Menangis juga ada la jalan keluar tuk kita lepas kn beban yg ditanggung dalam diri..menangis juga ada sebab2 tertentu...tak la suka2 hati nk menangis nnt org ckp cengeng plk lom apa2 dh menangis hihi..sebab2 memnagis kerana gembira..kerana kematian..keranaputus cinta..kerana tgk citer2 sedey [like hindustan..hikhik]..kerana takut..kerana teserempak antu [ni bkn jer nangis..pengsan terus..hikhik]...org llki ngan org pompuan bila menangis ada beza nya...

Aku sebagai lelaki tak nafi kan lelaki juga boleh menitiskan arimata dan aku sendiri pun menangis tp ada setgh lelaki sukar mau kuar kn air mata...elloo..lelaki pun ada hati n perasan juga..aku selalu dengar dan nmpk org ckp lelaki tak menangis sebab ego..macho..kejantanan apa2 lg la..pada aku mereka "bodoh" hal emosi suka duka dh tak ada kena mengena ngan soal ego..macho..kejantanan segala..lelaki klu mereka menangis mereka tak tunjuk dpn org yang mereka menangis...mereka akan cari port yg baik punya tuk menangis cam lam bilik  hihi..

Dan orang pompuan pun apa kurang nya..lagi mudah menangis..hal remeh temeh pun mereka menangis..tgk citer sedey2 cam citer hindustan pun leh meleleh apa lg nangis yg besebab..hikhik..orang ckp hati pompuan ni lembut..cepat tesentuh so automatik la air mata kuar kn kn kn dan ada juga org ckp pompuan menangis sebab nk amek perhatian or ngade2..tu aku tak tau betol ker tak...semua tu begantung pd pompuan cmner nk guna kn air mata yg khusus tuk mereka..aku ada amek artikal dr emel yang my frenz send..Firman Allah:
  •  Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. 
  •  Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "
  • Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "
  • Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "
  • Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
  • Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "
  • Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"
  • Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."
[rasa nyer korg dh tau artikel kt atas ni kn..saja nk share2..hikhik]

Dan aku ada sebab2 nmpk aku menangis..sapa yg tak suka bila dpt berita gembira or dpt keputusan yg cemerlang or gembira sbb tamat pengajian...aku menangis sebab aku bejaya menamatkan pengajian aku selama 4 thn dan alhamdulilah aku dh memegang segulung ijazah yg aku kejar selama 4 thn tu..hihi..sapa tak gembira kn..rasa nya bebaloi baloi..


sebab kedua smua org sedey bila sesuatu menimpa diri ataupun sesorg yg kita syg "pergi"....aku menangis kerana kehilangan org yg aku sayang..org yg menjaga aku sejak kecik lagi sampai la dia dh 'pergi' menghadap ilahi..dia ada la nenek aku yg aku selalu panggil nekwan..dia dh pergi 8 thn dan  meninggal sebab penyakit asma..semoga roh arwah nekwan di cucuri rahmat..Amin

Seterus nya..sebab putus cinta...llki pompuan tetap akan menangis bila putus cinta...beza nya llki tak menampakkan mereka menangis di depan pompuan yg mereka syg bebanding pompuan yg hati lembut mudah menangis di depan llki yg mereka syg..mayb tak smua org cam tu..depend la..lelaki putus cinta bkn sebab kehilangan wanita tesebut tetapi dia menangis sebab  cinta yg dia semai ngan wanita tu putus di tengah jln n pompaun aku tak tau sb pe mereka putus cinta mayb syg sgt2 kot..dan aku pun penah putus cinta n menangis sbb cinta [sentimental tol aku ni] hihi..mls nk citer pasal ni..lalallaa


So menangis ada la aktiviti normal manusia. Tak kira sapa pun..smua mempunyai hak dan b'hak menangis..baik kuar dari mata atau menangis dlm hati...ada 1 ayt ni aku tertarik "airmata yang jatuh bisa dilihat meredakan kesedihan..airmata yang tidak nampak, akan terus mengalir membasuh luka yang takkan sembuh.." dan korg adakah kamu akan tetap teurus menangis?  hihi


______________________________________________________________

 p/s: menangis la bila perlu ye...

4 comments:

zella y said...

dulu kecik2 slalu nangis klu kena tegur oleh parent...

skrg ni ada lebih byk sbb utk nangis...hahahhaha

..::MieZan::.. said...

zella~ betol2..kecik2 selalu kena tgr pas kena tgr menangis..almaklum tak tau apa2..hihi

ni misti nangis sbb jeng3..hikhik

azzah husna said...

dulu, kini dan selamanya..tatap nak menangis.... bukan kene tegur je, kn tanya skit pn dh bercucuran air mata..
tak faham...huhuhuhuh

..::MieZan::.. said...

azzah~ skrg juga cam tu ker? tegur sikit nangis..tnya pun nangis ish3..jd aku tnya nangis juga ker ni? hikhik
tp pompuna biasa la tetap mencurah kn air mata ke pipi naseb2 tak banjir..hihi

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥