Pages

Tuesday, January 5, 2010

- Kenangan Time Sekolah -

As'salamualaikum...hai hai..

Lama dah aku tak tulis entry lam blog ni..aku bukan tak ada idea nak tulis tp kemalasan dalam diri aku makin menjadi-jadi..aku selalu on9 tapi tak tulis entri baru n tak jenguk langsung blog aku..ish ish ish apa nak jadi..buat blog tapi tak buat apa apa..mm~~ jadi hari ni aku nk buat entri pemulaan tahun baru 2010 by the way aku nak wish besday kt diri aku sendiri..HEPI BESDAY rasa nyer lom lmbt lagi..lom masuk seminggu lagi..dan thnkz pada yang wish besday aku..hihi

Entri kali ni, aku nak mula kan pasal pemulaan aku berada di dalam sekolah...napa aku ada kat sekolah ea rasa nyer aku dah abes study dah graduate pun..mmm..haa nak tau hari ni aku dah mula bekerja..dunia baru di awal tahun baru..perghh..macam-macam hal berlaku dari pagi tadi sampai la aku balik dari sekolah..napa aku cakap cam tu..sebab tengah malam semalam lelah aku menyerang..spray ubat pun tak berkesan so aku terus bawa p hosp. emergency..emergency..aku g check dan doctor nak tahan kan aku kat wad time tu juga maybe dia tengok keadaan aku yang terok kot tapi ngan alasan yang aku bagi..esok it mean hari ni aku mula stat keje..so nak tak nak doktor pun terima la alasan aku..45 minit aku g bersiruk {ni orang brunei panggil besiruk tapi orang semenanjung panggil tak tau aku]...memang pakai mesin tu aku rasa lega rasa lapang dada tu cuma sementara jer..pas besiruk aku balik terus tido tu pun lam bepa jam jer...

Bangun pagi aku rasa lelah aku masih ada..tapi aku tak peduli sebab aku dah lewat..tak kan mula keje dah datang lewat..ish ish ish...dah wat everthing..sarapan pun dah..aku jalan..syok punya jalan aku ada rasa somthing tinggal..haa nset aku tetinggal..dah setengah jalan paksa patah balik..1 hal 1 hal..nset aku plk lom becharging..adoii apasal la aku lupa nk charging ni..tu hal nset..ni hal parking tempat sekolah tu adoii memang susah cari parking..dah la jalan sempet..kete plk byk masuk..parking plk bepa kerat jer..nak ker aku complain baik tak payah la..sendiri mau ingat..dan aku tepaksa parking luar dari sekolah naseb baik time tu tak ujan kalau tak tepaksa la meredah hujan..hoho...


Aku sebenar nya..cikgu relief jer..if class tu tak ada cikgu so aku akan menjalan kan tugas aku sebagai cikgu ganti..mengajar subject Bahasa Melayu dan Sastera bagi form 2 n form 4 tapi tuk hari ni aku lom ngajar apa2 lagi just kenal kenal ngan student2 dulu...mm bila aku masuk jer sekolah ni aku dah mula rasa rindu..apa tak nyer sekolah yang aku keje sekarang ni adalah sekolah aku dulu..perghh banyak kenangan aku kat sekolah ni..rasa sedey pun ada..sempat juga la aku menjenguk class aku..memang ada perubahan sikit lam class tu...lam clss tu pulak banyak kenangan..gelak ketawa time cikgu ngajar..wat parti dalam class macam macam lagi la..pas tu aku round2 1 sekolah tu n focus aku  kt padang sekolah..tempat aku n kawan lepak..main bola..wat acara sukan..huhu..hmm masa dah belalu..belalu dengan pantas..masing masing buat hal masing masing..dah ada keje sendiri dh wat haluan sendiri..i really really miss kenangan dalam sekolah...boleh tak d putar balik..adoii


Ok lupa kan hal kenangan tu..dan balik ke dalam class..hihi..paling melucukan..masuk jer lam class form 4..student bangun n beri salam..perghh rasa d hormati pulak...kebanggaan ni..muahaha...aku senyum2 sengeh jer la tapi menampak kan muka siyes...student pulak senyap..bila tengok student ni senyap teringat pulak aku time student dulu..kami smua d arahan masuk ke bilik bahasa melayu..n time tu cikgu baru masuk n ngajar sastera..muka cikgu tu punya la siyes so kami senyap jer la takut kalau bising cikgu tu marah..selalu time cikgu subject lain ngajar kami bising..tp bila cikgu baru masuk..kami senyap..so sesi perkenalan bermula..kenal2 nama pas tu salah seorang dari kawan kami tanya..

" cikgu..cikgu ni garang ka biasa2 ja? " time ni muka kawan aku siyes..

"cikgu garang betempat..tapi biasa2 ja la" time ni pulak cikgu tesengeh pas jawab soalan..hoho

apa punya soalan la kawan kami ni bagi tapi stat time tu la kami ngan cikgu tu kamcing..sekepala..mmg bes la dpt cikgu cam tu..huhu..pikir kan cikgu tu garang..mana best kalau cikgu garang2 kan..hikhik

Ok la tu jer aku mampu tulis tak tau nak tulis apa lagi..kalau tulis lagi memang mengimbau kenangan time sekolah dulu..tapi memang betol..aku rindu kenangan time sekolah dulu ...sekarang aku tengah tesengeh n sedey bila ingat balik...mm kenangan dah belalu...masa pun dah belalu...esok pulak aku kena g sekolah mula kan keje tuk hari ke 2...so aku tido dulu..daaaaa

P/s: kenangan lama kembali menerjah dan timbul rasa kerinduaan~~

2 comments:

Cik Puan Syeeda said...

me too rindukan zaman persekolahan.. it was 9 years back before..betapa diriku telah tua..huhu

..::MieZan::.. said...

haha..aku masih muda belia..umo baru stgh 20an..hikhik
syeeda ok la..aku ni ari2 tgk class aku dlu..bila dh tgk mcm2 la kenangan dtg..

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥