Pages

Sunday, February 9, 2014

*** Apa yang berlaku... ***

Assalamualaikum

Permulaan setiap bicara yang akan diajukan...dilontarkan...dikeluarkan dari mulut seorang muslim dan muslimat. (intro beb)

Okey bulan Januari telah melabuhkan tirainya. Suka duka tangis tawa sentiasa mengiringi perjalanan hidup aku sepanjang bulan januari. Dengan sokongan ahli keluarga dan kata-kata semangat mereka sentiasa bermain di dalam diri aku..di dalam ingatan aku. Di atas sejadah aku bermohon di beri kekuatan..kesabaran..ketenangan untuk semua ujian..dugaan yang hadir tanpa di undang. 

Masalah demi masalah...dugaan demi dugaan..ujian demi ujian hadir dari pelbagai bentok. Masalah kerja..masalah keluarga..masalah diri aku sendiri. Aku boleh katakan masalah kerja bila pada awal bulan nih memang banyak. Tanggungjawab dan tugas yang di beri kena laksanakan tanpa rela hati. Mana mau handle tugas...handle murid..handle kerja tuk mengajar. Ini la perasaan aku sepanjang bulan januari on the way ke bulan februari. Hihihi.

minggu pertama dan kedua boleh mengajar lagi. Cuma nak cari bahan ngajar tuk tahun 4 je aku masih tercari-cari dan masih mengulang kaji. Haaaa bukan je murid perlu ulangkaji..cikgu pun perlu. Sebab apa yang di ajar nanti tak salah.  

 masuk minggu ketiga kepala mula pusing. Ini bukan apa, sebab nya banyak buku kena marking. Nak beri short test kat student, sejauh mana kefahaman mereka sepanjang pengajaran aku. Pastu lesson ada clash sikit dengan  acara kat sekolah.

Minggu ke 4 dan dah masuk bulan februari mula sibuk dengan acara besar. For National Day iaitu penyerahan bendera-bendera kecil kepada 2 ke 3 buah sekolah termasuk sekolah aku dalam daerah belait nih. Pengajaran ketinggalan, students ada yang involve dalam acara nih nanti.

Ok la nih ja dulu entry aku for today. Next entry will be coming soon. And sorry kalau ada ayat yang bercampur dengan english. Biasa la tu kan, blog bukan formal sangat..blog suka suka hati aku la kan. Hahahaha. Ada aku peduli. :D :D :D

P/S: nak tambah entry baru kejap lagi maybe lepas maghrib nih or lepas isyak nanti. In sha Allah.

0 comments:

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥