Pages

Monday, October 28, 2013

Lelaki dengan novel

Assalamualaikum @.@

Next entry ku untuk tengah malam nih. 1st of all, alhamdulillah selesai dah menjaga murid yang menduduki peperiksaan besar iaitu PENILAIAN SEKOLAH RENDAH (PSR). Everything berjalan lancar. Balik sekolah pun lancar sebab leh balik awal. hihiihi. Tapi masalah kereta tetap ada. Mungkin nih ujian kecil yang Dia beri and aku terima saja takdirnya. :D:D

kereta ku ada hello kittry..haha..xade la..tu semangat aku n dia sentiasa ada ngan aku

Stop pasal kereta or cerita-cerita kat atas tu. Actually aku nak wat entry tentang LELAKI YANG SUKA BACA NOVEL. Ini bukan isu. Aku cuma nak pendapat and pandangan orang luar. Pandangan orang luar terdiri dari rakan FACEBOOK ku.Cewahhh hihihi. Sanggup aku bertanya melalui FB chat, nak tau segera apa pandangan mereka. If yang tak tertanya tu..sori..arah lam whats app ada kan. :D:D So nih setengah dari pendapat mereka,
Joey - wasalam..hai..pada pendapat saya kan banyak kesan negatif dari positif dari membaca novel ni...jika dilihat pada sudut orang lelaki yang suka membaca novel ia agak ganjil kerana selalunya orang perempuan yang suka membaca novel. Kesan negatif yang kemungkinan akan berlaku adalah masalah emosi kerana kebanyakkan novel yang banyak berada di pasaran adalah novel2 berunsur cinta...jarang sekali orang lelaki suka membaca novel2 berunsurkan sejarah mahupun perjalanan hidup seseorang. Apa2 pun salah org lelaki membaca novel asalkan jalan cerita nya tidak terbawa2. Pada sayaan tak salah org lelaki membaca novel asalkan jalan ceritanya tidak terbawa2 di dalam kehidupan dan karetornya,


Syahirah - wasalam...owh ok la tu, menambah ilmu, lelaki pun suka romantik2 nih.. tu yg suka baca novel tu,

Aku - tq for ur opinion. lelaki yang romantik ada yang xbc novel is it?

Syahirah - Ada jugak,  .selalu lelaki yang suka romantik ni misti berjiwa lembut...tapi tak bermakna dia lembut ye. i mean mayb sensitive.

Fakhrul - Ok je laki bace novel..dapat matangkn fikran..

Ieqa -
Hurmmm
Ika rasa lelaki yang selalunya gemar baca novel ni kebanyakkan diorang bejiwa sensetif
Even luaran nampak keras.. tapi dalam hati ade taman hehe

Red - Ok. .. hobi masing2

si rama-rama - Pandangan saya sangat bagus..perlu diteruskan membaca novel tu. Membaca ni bukan saja perlu di terhadkan pada bahan ilmiah tetapi juga pada bahan bacaan lain seperti hiburan. Novel juga tak diterbitkan khas untuk pembaca wanita tetapi juga sesuai tuk lelaki.( part nih macam lari dari soalan asal..lain di tnya lain di jawab hihi..so saya tanya dia balik )

aku - so pandangan anda kat lelaki yg suka baca novel nih cam na?

si rama-rama - xada masalah. Any gender can read novels. Bagi saya tak semua lelaki yg baca novel ni seorang yang romantik, sensitif. Ada pun mungkin terikut-ikut dengan watak dalam cerita novel. Depends dengan individu itu sendiri. Kita tak boleh lah cakap lelaki kalau baca novel tu secara mendalam, maybe ada yang suka baca novel juga untuk isi masa lapang ataupun minat. Segelintir mungkin baca secara mendalam and teliti. (nih baru tak lari dari soalan yg diajukan...hihih sori)

Ateyn - Wslm. .lelaki yang baca novel ek? Seorang yg berjiwa halus dan teliti mungkin. .

paah - Wasalam.erm pandangan saya.membaca itu sendiri amalan yang bagus.xkisah la apa jua bahan bacaan tersebut.dengan membaca dapat menambah ilmu pengetahuan.jika dikhususkn kepada bahan bacaan novel,slalunya novel ni tentang cinta.pendapat saya lelaki yang demikian bersikap romantik an sdensitif.and mungkin dari membaca novel dia lebih peka tentang perasaan.ok apa lelaki baca novel.janji ada minat membaca. Terima kasih kembali


 
Sara - Wslm...hihi...ke sara pulang tanyanya...biasa saja pada sara,macam hobi2 yang lain jugak.tapi mungkin orang itu,seseorang yang sedikit sentimental tentang hal2 kehidupan...sebab slalunya novel ni msti kisah hidup,samada cinta sesama manusia atau kepada yang esa.

Itu lah pendapat-pendapat mereka. Ada yang simple tapi tak kisah la janji ada yang sudai beri pendapat. Thankz my FB frenz. So conclusion nya, orang lelaki yang suka baca novel nih seorang romantik, juga seorang yang sensitif tetapi tidak semua yang baca novel macam tu..betol kan? So tak salah kalau aku berjinak-jinak dalam membaca novel tapi kalau ada rasa mau baca la. Sebab ari tu ada baca novel lam internet tapi tak ingat tajuknya, memang best baca novel nih..lupa sekejap keada sekeliling. :D:D

p/s : wat entry berteman kan lagu-lagu n si dia..cewahh..rindu lak aku ngan dia. dah rindu timbul la sayang kan. ermmm

0 comments:

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥