Pages

Saturday, November 28, 2009

seLamAt hAri Raya aiDilaDha~~

hari ini ari sabtu..hari raya aidiladha atau pun ari raya korban bg negara brunei darussalam..smua negara b'raya smlm tp negara aku ari ni lmbt setapak..dh biasa cam ni so dh tak hairan jnji ada hari raya hihi...nk citer pasal raya mmg tak leh nk cerita skrg sbb otak aku dh blur mkn byk sgt..dr 1 umah ker 1 umah..tu baru umah kazen yg dkt2 ni jer belom yg kt bndr kena g juga ptg kang tp ada 1 umah..umah nenek aku adoii xleh nk b'raya perut dh penuh ngan mknan xleh nk isi2 lg dh tunggu melps jer lg..yg g sana ayh ngan mak n adek aku 2 org..siap la aku klu dh g umah nenek nnt masak telinga aku..mulut nenek pergh punya la pedas b'asap tp hati dia punya la baik apa yg cucu2 dia nk dia buat kn..tu yg aku suka g umah nenek bila free..hihihi...

cerita pasal mknan td..punya la sedap..aym masak merah...daging masak kicap...sayur campur..sekali ngan soto kuning panas pedas kaw2..juga ada ari jd kazen aku...tp tak ada kerbau yg nk kena sembelih...tp ada juga tgk kerbau yg tumbang dh kena sembelih time menuju ke umah kazen aku...hihi misti happening time tu..ye la kn time aku kecik2 dlu bila hari raya korban kazen aku selalu buat ibadah korban...ada la juga 2 3 ekor binatang dh tumbang kecian tgk time kecik2 la kn apa la yg tau sgt kecian jer la psl kena sembelih...ok la tu jer la yg leh aku citer..penat sbnr nyer ni tak cukup tdo..bepa jam jer aku tdo pg td..biasa la kn org menanggung rndu yg b'tepuk sblh tgn..adoii parah memakan diri sendiri..

p/s: jgn selalu tdo lewat nnt cpt dpt sakit...

0 comments:

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥