Pages

Wednesday, January 1, 2014

Perbualan.

Tinggal 21 jam saja lagi sekolah dah nak buka di brunei nih. So kerja kau as guru pun dah nak start la jua kan. (Jadi kenapa?)

Persiapkan la diri dengan dugaan yang akan kau tempuh esok. Andai kerja yang di beri nanti makin bertambah, kau jua yang stress..ya kan?! ( A'ah)

Kerja sekarang nih kau dah siapkan? (Belum..belum gerak gerak lagi nih)

Kenapa? Susahkah? (Tak susah mana pun cuma belum ada mood nak wat keja...ko membebel nih kenapa haaa? Bikin stress ja aku melayan)

Aku bukan membebel...aku just ingat kan kau saja. Ye la esok dah nak start kerja..kerja yang sekarang kau nak buat belum lagi gerak gerak. Kalau belum gerak bila nak gerak nya? (Aku tunggu mood aku datang laaa..relex relex dulu)

Mood kau nak datang tu bila?! Kalau mau relex sampai bila mau gerak nya. Kereta kalau belum dihidupkan bila nak jalannya..ya kan?! ([sesak jua aku dengan dia nih...] Ya laaa..nak start buat la nih. Ingat best ke wat keja kalau mood belum datang.)

Tolak tepi la mood tu. Siap kan keja keja kau tu baru kau layan mood kau yang tah apa apa ntah. Dari hari tu asyik mood mood mood. Bermasalah mood betol kau nih. (Biar la..yang kau sibuk nih kenapa? Mood aku bukan mood kau...adoiiiyaaaa stresss pulak aku laaaaaa)

Hahaha...aiii kesian aku tengok kau nih. Cam nih la aku nasihatkan kau. Dalam hidup nih ada kalanya kita di atas kita di bawah. Kalau kita jatuh merangkak la..merangkak sampai kita dapat bangun kembali. Mustahil hidup kita hanya di bawah saja dan mustahil hidup kita sentiasa di atas saja. Perbaiki la mind set kita. Suci kan la hati kita. dan jangan di lupa berdoa kepada Allah dalam keadaan senang mau pun susah. Dan bermohon la In Sha Allah, Dia akan kabulkan setiap permintaan kita cuma cepat ataupun lambat saja. ([Diam, hati mula tersentuh])

Sekarang dah tahun baru. Mula kan la hidup kau yang baru. Buku lama kau simpan dan tak salah kalau kau imbas kembali buku lama tu cuma jangan saja kau fikirkan. Ingat. ([Hanya menundukkan kepala dan berfikir])

Dan sekarang...siapkan keja keja kau tu. berapa jam saja lagi tinggal. (Auwww)

0 comments:

**Awards**

**Awards**

♥ KATA-KATA CINTA ♥

cinta lahir tanpa lafaz...cinta hadir tanpa sedar...ku genggam ku pendam...cinta semadi dalam..♥ ♥ ♥